Avoin kirje Turja Lehtoselle

Arvoisa Teollisuusliiton varapuheenjohtaja Turja Lehtonen,

Olen viime päivät järkytyksellä seurannut toimintaasi erityisesti sosiaalisessa mediassa. Joudun tosin tekemään sen nyt muiden kanavien kautta, koska olet esittämieni kriittisten huomioiden takia estänyt minua suoraan seuraamasta julkisia kirjoituksiasi.

Lauantaina kirjoitit twitterissä, että yleinen työttömyyskassa YTK on mielestäsi lokki muiden luomassa järjestelmässä, joka kuolee heti jos AY-liike ei puolusta järjestelmää. Samalla tulit heittäneeksi lapiollisen sitä itseään yli 400000 suomalaisen palkansaajan naamalle. Ymmärrän toki huolestuneisuutesi. Jokainen YTK:n jäseneksi liittyvä entinen teollisuusliittolainen on valtava rahallinen tuki suoraan pois kassastanne, josta sinunkin palkkasi (9900 e/kk) maksetaan.

Eilen puolestaan kritisoitiin laajasti lakon lapsille ja vanhuksille aiheuttamia vaikutuksia. Tänään moni lapsi on jäänyt kouluissa ja päiväkodeissa ilman ruokaa, koska te yritätte murtaa demokraattisen järjestelmän lakkoilemalla puhtaan poliittisin perustein. Kun yrittäjät halusivat auttaa lapsia ja vanhuksia saamaan ruokaa väitit facebookissa, ettet ole koskaan nähnyt yhdenkään yrittäjän antavan käsiään avuksi esimerkiksi vanhuksille tai lahjoittamassa ruokaa kriisikuntien kouluille. Kyselit myös, miksi yrittäjät eivät ole lahjoittaneet aikaisemmin Heikki Hurstille

Kirjoituksesi osoitti, ettet selkeästikään ymmärrä ruoka-avusta yhtään mitään. Tiedätkö sinä, Turja Lehtonen, mistä se ruoka leipäjonoihin tulee? Usko tai älä, pääosin sen lahjoittavat halveksimasi yrittäjät. Suosittelen sinua myös perehtymään, millä tavalla esimerkiksi uuden lastensairaalan rahoitus kerättiin. Senkin lahjoittivat suurelta osaltaan yrittäjät, joiden hyväsydämisyyden käänsit eilen pelkäksi AY-liikkeen vastustamiseksi.

Turja Lehtonen, sinä lietsot puheillasi ja käytökselläsi Suomeen uutta luokkasotaa. Se on ikävää ja en tiedä mahdatko ymmärtää, että sinusta on tullut sitä luokkaa edustava henkilö, jota tällä hetkellä esität vihaavasi. Julkisesti esittelemäsi elämäntyyli on täynnä huvikuunareita ja hulppeita ravintola-annoksia, joista tavallinen palkansaaja, saati yhteiskunnan vähäosaisimmat, saavat vain haaveilla. Pidän toimintaasi oksettavana ja voisitkin yleisen mielenkiinnon tyydyttämiseksi kertoa julkisesti, milloin ja miten olet itse viimeksi harjoittanut hyväntekeväisyyttä?

Kritisoit eilen kirjoituksessasi myös koulujen, päiväkotien ja vanhainkotien henkilökuntien matalia palkkoja. Olen kanssasi samaa mieltä, että ne ovat näin tärkeää työtä tekeville aivan liian matalat. Näihin palkkoihin liitoilla on mahdollisuus vaikuttaa, mutta tällä lakkoilulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Tämä on poliittinen lakko maan laillisen hallitusvallan murtamiseksi vailla mitään järkevää perustetta. Te ammutte tykillä hyttysiä.

Sait näemmä äsken myös tukijan edustamasi vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Anderssonista, joka väittää yrittäjien ruokakampanjan olevan vastenmielinen. Tässä tulevat esille samalla niin vasemmiston kuin AY-liikkeenkin rumimmat kasvot. Ei lasten nälällä voi olla ”väärää sammuttajaa”. Eihän?

Ammattiyhdistysliike on tehnyt menneisyydessä valtavan hyvää työtä, mutta tämä ei enää ole sellaista. Tämä on oman ja puolueidenne vaikutusvallan pönkittämistä kansalaisten vähemmistöllä, jota te lopulta edustatte. Samalla se on demokratian halveksimista. Jos ette lopeta tätä järjettömyyttä tulette huomaamaan, että lakko-oikeutta rajoitetaan Suomessakin. Ei voi olla niin että enemmistö maksaa näin kovaa hintaa kaltaisenne vähemmistön rettelöinnistä. Eikö olisi kuitenkin parempi sopia jatkossakin asioista yhteisen pöydän ääressä?

mikkokarna
Keskusta Helsinki
Ehdolla eduskuntavaaleissa

Kansanedustaja toista kautta eduskunnassa. Olen 42-vuotias helsinkiläinen ja osa-aikainen lappilainen sekä saaristolainen, jolle kaikki eräharrastukset ovat lähellä sydäntä. Ennen valintaani eduskuntaan toimin Enontekiön kunnanjohtajana ja sitä ennen Ivalon rajavartioalueen varapäällikkönä. Ehdolla eduskuntaan Helsingistä.

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu