*

mikkokarna Lapin puolustaja

Kaikki blogit puheenaiheesta Anttila

Tietääkö suomalainen mitä maksaa?

Ajattelinpa käydä katsomassa Kodin1 alennusmyyntejä. Uutisista jo olin kuullut, että prosentit olivat jääneet pieneksi, joten en odottanut mitään suurta. Mutta sitä yllätystä mikä tuli vastaan ei voinut odottaa. Hinnat oltiin korotettu aivan pilviin ennen alennuksia. Edes alennuksilla ei päästy kilpailevien firmojen normihintoihin. Jonot olivat kymmeniä metrejä pitkät. Se, että pesänhoitaja saa nämä tuotteet myytyä tällä hintaan ilman alvia on aplodien arvoinen suoritus.

 

Meidän salaiset virkamiehemme, keitä he ovat ja kenen eduksi valtaa käyttävät?

Otsikoissa on nyt Anttilan konkurssi ja Konkurssiasiamies Helena Kontkanen.

Molemmat alkoivat minua kiinnostamaan, sillä kuluttajan suojaa ei ole ostajille Anttilan konkurssissa ja Konkurssiasiamiehen lausunto Kauppalehdessä  "Konkurssiasiamies Helena Kontkasen mielestä konkurssilain muuttaminen ei ole tältä osin välttämätöntä. Kontkanen kuitenkin tunnustaa Anttilan tapauksen nostaneen esille epäselvyyksiä.”

Palkkaturvassa kestää vuosi - kaksi parannusehdotusta

Palkkaturvaan vuoden jono – Anttilan työntekijät pääsivät ohituskaistalle (TS 21.7.2016) on mielenkiintoinen tapaus kansalaisten tasavertaisen kohtelun näkökulmasta. Perhetuttuni tytär myi viime kesänä mansikoita. Puljun mennessä konkurssiin hänellä jäi kahden kuukauden palkka saamatta, jota ei tähän päivään mennessä (noin kalenterivuosi) ole palkkaturvasta kuulunut, Anttilan palkat viivästyvät vain viikon.

Jospa Anttilan kauppa oli suunniteltu saattohoito?

Ehkä Kesko myi Anttilan  4K INVESTILLE 16.3.2015 sillä tarkoituksella, että se hakee Anttilan konkurssiin?

Jos muutkin tutut firmat käyttäisivät Anttilan mainostoimistoa?

Jos muutkin tutut suomalaiset käyttäisivät Anttilan mainostoimistoa

 

Pitikö tähän nyt tarttua vielä, vaikka koko kohu on jo ohi eikä tästä tule kuin korkeintaan vähän mielensäpahoittamista? 

 

Ei sukupuolisidonnaisia tuotteita kiitos

Tänä herran päivänä, 21. marraskuuta, vuonna 2015, Noora Nuorgam kirjoittaa blogissaan Anttila, are you kidding me? Blogkirjoituksessa kirjoittaja kritisoi verkkokauppa Anttilan tapaa kategorisoida lasten lelut poikien ja tyttöjen leluiksi.

Poikien vanhemmille Anttila markkinoi tuotekuvauksissaan autoja ja kaivureita, kun taas tyttöjen vanhemmille nukkeja ja lastenhoitotarvikkeita. Tämä oli Nuorgamin mielestä liikaa. Hän pahoitti asiasta mielensä.

Kauppa itse syyllinen huonoon taloudelliseen tilaansa?

Talouden taantuman aikana suuret ketjut ovat ajautuneet vaikeuksiin kaupan alalla. Tiimari ajautui verrattain nopeasti konkurssiin, myös monet muut ketjut ovat ajautuneet vaikeuksiin. Anttila ilmoitti 4.2. ajavansa noin kolmanneksen ketjunsa myymälöistä alas syyttäen talouden yleistä tilaa ja verkkokauppoja. Varmasti verkko on vienyt pysyvästi asiakkaita kivijalkakaupoista, mutta mielestäni asia ei ole aivan näin yksinkertainen.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä